דור חדש של בטון – מוזמנים להכיר ולהציץ

עבודות עפר, קידוחים ובטון

בטון הוא חומר המורכב מחול, חצץ, מלט ומים, ובשנים האחרונות הוא מתחיל לחזור אל קדמת הבמה של תחום עיצוב הפנים. הימים בהם הבטון שימש לצורך בניית תשתיות בלבד הסתיימו: כעת לקוחות מבינים את האפשרויות הגלומות בחומר הזה למטרות עיצוביות, מנצלים את הפוטנציאל שלו, ונהנים מעמידות לאורך שנים ארוכות.

עלות השימוש בבטון נמוכה, והוא מתאים לבתי מגורים, בניינים ציבוריים, עסקים, מסעדות, בתי מלון ועוד. ניתן ליצוק בטון אל הכניסה לבית או להעדיף ריצוף של בטון מוחלק בתוך החדרים הפנימיים. החומרים המרכיבים את יציקות הבטון הופכים אותו לחומר קשיח, חזק ומשתלם. יתרה על כך, ניתן להוסיף אל החומרים הסטנדרטיים מהם מכינים בטון גם ציפויים המונעים חדירת מים, וצבעים אשר יוצרים מרקם אסתטי מרשים.

בטון עשוי להפוך כל חדר סטנדרטי לחלל מרהיב, יצירתי ומרווח. עם יציקות של בטון ניתן להגשים חלומות ולענות על דרישות מדויקות של הלקוח. כך לדוגמא יכול כל אחד מאיתנו להתייעץ עם מעצבי פנים לגבי יציקות בטון, לשלב אותן עם סוגי ריצוף אחרים או להשתמש בהם בתור אלמנט ייחודי. אפשר להתחיל במשימות קטנות ולנצל את התכונות של יציקות בטון לצורך יצירת מפלסים ומדרגות, או להעדיף את הדברים הגדולים, וליצור בריכות שחייה בגינה או בריכות דגים בתוך הבית.

כיצד מיישמים יציקות בטון? 

עבודות עפר, קידוחים ובטון
עבודות עפר, קידוחים ובטון

היתרונות של יציקות בטון בתור פיתרון נוח, זול, יפה ועמיד לאורך שנים יכולים לבוא לידי ביטוי רק בעקבות עבודות יישום נכונות. הבטון מתאים כמעט לכל סוגי החומרים, וניתן ליצוק אותו על גבי חול, חמרה, יציקה קיימת, מרצפות ועוד. מלבד פנים הבית משמש הבטון לריצוף חניונים, מוסכים וחניות פרטיות.

תהליך היציקה של בטון כולל מספר שלבים חיוניים עליהם מקפידים אנשי מקצוע:

א. בדיקת השטח ובמידת הצורך חפירה ופילוס לעומק של מינימום 10 ס"מ

ב. העברת תשתיות של צנרת מים וחשמל

ג. בדיקת הגישה עבור משאית בטון או משאבת בטון

ד. הנחת ניילון למניעת בריחת נוזלים על שטח יציקת הבטון

ה. יצירת מסגרת טפסנות באמצעות קרשי עץ וחיזוקם עם מוט ברזל, במטרה לקבוע את מידות היציקה של הבטון ואת השיפועים.

ו. עטיפת חלונות, גרנוליט וקירות בניילון על מנת למנוע לכלוך

ז. יציקת הבטון אל תוך המשטח, פילוס והמתנה עד שהיציקה מתייבשת לחלוטין

ניתן להשתמש במכשיר בשם הליקופטר לצורך החלקת הבטון, המביאה לתוצאה מרשימה ביופיה. גיוון של היציקה אפשרי בזכות הוספת גוונים המייפים את המשטח, כאשר בתוך הבית ובחצר ניתן להשתמש בציפוי סילר או בציפוי אפוקסי לצורך שיפור העמידות.

בטון יכול לשדרג את המראה של הבית, ולרענן את אפשרויות הבנייה והעיצוב הרגילות. השילוב בין התכונות המסורתיות של הבטון לבין שיטות עבודה מתקדמות מעורר ביקוש בקרב לקוחות, קבלנים ואנשי מקצוע הבקיאים בתחום.

המידע מוגש באדיבות יורם סיבוני קבלן עבודות קידוחים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן