קורס משגיחי כשרות

קורס משגיחי כשרות
קורס משגיחי כשרות
קורס משגיחי כשרות

על אף שעניין הכשרות מתקשר באופן ישיר לדת היהודית מדובר במשהו שהוא חוצה גבולות של דתות ומדינות. אנו רואים בכל מקום אנשים המבקשים אוכל כשר כיוון שכולם מבינים כי חותמת כשרות היא גושפנקה לאוכל או חומר גלם שעבר פיקוח ראוי החל משלב הגידול, דרך שלב השחיטה/הקצירה, העיבוד, האחסון ועד ההגעה לצלחת שלכם במסעדה או אל המדף בסופר. קורס משגיחי כשרות הנו קורס מקצועי, מקיף וחשוב מאוד ביהדות כיוון שהוא מכשיר את הדורות הבאים של משגיחי הכשרות עליהם מוטלת האחראיות הכבדה לבדוק את הליך הטיפול במזון וכל הלכות הדת הקשורות אליו.

היכן לומדים?

מרכז דעת הנו המרכז ללימוד והכשרה תורנית המוביל, הוותיק והגדול בעולם. במרכז זה מוכשרים תלמידים חכמים לענייני מקצועות הדת השונים, לרבות קורס משגיחי כשרות המכשיר משגיחי כשרות ונותן להם את כל הידע הנדרש והמקיף בתחום כדי שיוכלו לעקוב, להעיר, ללמד ולחתום על חומרי גלם ומוצרים.

בין נושאי הקורס הנלמדים:

  • כל הקשור לתהליך הייצור של המזון.
  • הכרת חומרי גלם, חומרי טעם וריח, חומרי השבחה וחומרים נוספים שעושים בהם שימוש ביצירת המזון.
  • הבנה של המהות של משגיח הכשרות.
  • הלכות תרומות ומעשרות.
  • הלכות פת ומליחה.
  • ועוד.

הלימודים כוללים סיורי שטח עם רכב וליווי רב צמוד. כמו כן על מנת להשלים את הקורס המרכז מכין אתכם למבחני הסמכה חיצוניים מטעם הרבנות הראשית לישראל.

על הלכות הכשרות:

על מנת לקבל תעודת כשרות בעסק למשל יש הצורך לעמוד בכל הלכות הכשרות השונות המתבקשות בהתאם לסוג העסק שלכם וחומרי הגלם שאתם עובדים עמם. למשל: בתי קפה, מסעדות, מטבחים מוסדיים ותעשייתיים, מפעלי מזון, מפעלי משקאות ואחרים – צריכים להתנהל על פי הלכות אלו אם הם רוצים לקבל את תעודת הכשרות לעסקיהם. הרעיון מאחורי עמידה בהלכות הללו הוא כדי שהצרכן היהודי ידע שהוא מכניס לפה/קונה מוצר שעמד בכל ההכשרים הנדרשים על פי הדת החל משלבי הגידול החקלאיים ועד התוצר הסופי בבית העסק.

הקניית מיומנויות חשובות:

כחלק מתהליך הלימודים במרכז דעת משגיחי הכשרות אינם לומדים רק את החומר התיאורטי אלא גם מסגלים לעצמם קשרים ושיטות עבודה לעבודה משותפת עם גופים רבניים אחרים כמו בד"ץ, הרבנות הראשית לישראל ועוד. בנוסף לאלה צריכים ללמוד משגיחי הכשרות את הלך הרוח הנכון לעבוד עמו בתפקיד זה ואת האחראיות הכבדה הנופלת על כתפיהם. הם צריכים ללמוד הלכות רבות הקשורות למזון: דיני חלב, איך להכשיר בשר/דגים, איך לזהות טריפה, מה לגבי חרקים באוכל, הפרשי תרומות ומעשרות, תערובות, פסח, שבת ומועדים, טבילת כלים ועוד.

לסיכום; אם אתם חפצים ללמוד מקצוע חדש בתחום הדת או להרחיב את היכולות המקצועיות שלכם אנו מזמינים אתכם לקורס משגיחי כשרות במוסד הלימודי של מרכז דעת. המרכז נחשב למוביל בתחום ובעל תוכנית הלימודים המקיפה והמקצועית ביותר בנושא. צרו קשר לפרטים נוספים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן