נזילה בשירותים: מה עושים ואיך מטפלים?

נזילת מים גורמת נזקים, בזבוז ועוגמת נפש ולכן צריך לאתר אותה כמה שיותר מוקדם. אבל מה עושים כאשר היא מתרחשת בשירותים ואיך יודעים מאיפה להתחיל? הנה כמה פתרונות אפקטיביים.

טיפול יעיל בנזילת מים מתחיל באיתור המקור של הבעיה. ברוב המקרים, הטעות הנפוצה היא להתייחס רק אל סימני הרטיבות שמופיעים על פני השטח – ולחשוב שזו הנזילה. אז נכון שהנזילה מגיעה אל האזור הזה, אבל היא בדרך כלל לא מתחילה בו. בפועל, הנזילה מתחילה במקום שבו יש פיצוץ צנרת, בלאי, בעיות איטום או נזקים אחרים.

איתור נזילה מתבצע לפיכך על מנת למצוא את הפתרון הכי יעיל. כאשר מבצעים איתור נזילות, מתמודדים ישירות עם הסיבה לבעיה ולא רק עם הסימפטומים שעל פני השטח. מצד שני, יש מקרים שבהם ברור איפה הנזילה מתחילה – כמו למשל כאשר יש כתמי מים סביב האסלה, האמבטיה או בכלל בשירותים.

מאפיינים של נזילה בשירותים

נזילה מהשירותים מתרחשת כי זה מקום שיש בו סוגים שונים של כלים סניטריים. כאשר הכלים הסניטריים לא מספיק אטומים, עלולה להתרחש נזילת מים. נזילה כזו גם עשויה להתפתח במהירות, כי בתוך האסלה למשל יש כמויות גדולות יחסית של מים. לשם השוואה, בעיה באיטום או סדקים באמבטיה גם הם יגרמו לנזילת מים – אבל רק במהלך המקלחת עצמה.

הדרך לטפל בנזילה מהשירותים היא לזהות את הבעיה. אם כבר רואים מאיפה הנזילה מתחילה, אפשר לבדוק אם מדובר על בעיית איטום או על סדק מאסיבי וחמור יותר.

מה עושים אם לא רואים איפה הנזילה?

יש כמובן גם מקרים שבהם נזילת מים מתרחשת ספציפית בתוך תא השירותים או המקלחת, אבל היא בכלל לא מגיעה מהאמבטיה או מהאסלה. במילים אחרות, גם בתאי השירותים עלול להתפתח מצב של חלודה בצנרת או פיצוץ מים מאחורי הקיר, מתחת לרצפה או בחיבור שבין הרצפה והקיר. במצבים כאלה, אין ברירה אלא להזמין בעלי מקצוע כדי לאתר את מקור הנזילה בצורה אפקטיבית ומבוססת.

התפקיד של בעלי מקצוע הוא לבצע איתור נזילה עם ציוד משוכלל ומתקדם. כדי לאתר נזילות ככה, משתמשים בכמה כלים:

א. מצלמה תרמית – מצלמה תרמית נחשבת לפתרון הכי יעיל עבור איתור סוגים שונים של נזילות מים. היתרון הוא שאפשר להשתמש בנזילה כדי לאתר את הנזילה, אבל בלי להרים מרצפות וללא צורך בהרס מיותר שנובע משבירת קירות. מנגד, מצלמה תרמית בדרך כלל תהיה יעילה רק כאשר מנסים לאתר נזילה בצינורות מים חמים.

ב. איתור נזילות על ידי שימוש בגז – כיום יש סוגים שונים של גז בטיחותי וידידותי לסביבה שבו אפשר להשתמש על מנת לאתר נזילות מים. המטרה היא להחדיר את הגז אל תוך הצנרת, כדי לבדוק בעזרת מכשור נפרד היכן הוא נפלט החוצה. אם רואים איפה הגז נפלט, יודעים שזה גם המקום של הנזילה.

ג. סיב אופטי – הדור החדש של פתרונות האינסטלציה מאפשר להשתמש בסיב אופטי. סיב אופטי מוחדר אל עומק הצנרת בלי לשבור את המרצפות או את הקיר, תוך כדי שהוא מעביר כמות גדולה של נתונים אל האינסטלטור.

לסיכום, הדרך לטפל בנזילות בשירותים תלויה בשאלה אם מדובר על נזילה גלויה או על נזילה נסתרת. במקרים של בעיית איטום וסדקים, ניתן לנסות למנוע מהנזילות להמשיך באמצעות מריחת דבק או סיליקון. אם בוחרים לעשות את זה, צריך לוודא התאמה בין סוג הסיליקון או הדבק לבין סוג החרסינה של המקלחת והאסלה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן