ברז לאמבטיה – יותר ממה שחשבתם

התפקיד של ברז הרבה יותר מורכב, חשוב ומשמעותי מכפי שנהוג לחשוב והוא הופך להיות קריטי בחלל פנים אינטימי כמו חדרי מקלחות ושירותים. מה זה בדיוק אומר וכיצד בוחרים את הברז הנכון? הנה כל התשובות

היכרות עם המאפיינים השונים של ברז לאמבטיה יכולה לסייע לקהלי יעד מגוונים. מבין קהלי היעד שמתעניינים במידע הזה, יש למשל אנשים פרטיים שמעצבים מחדש את הבית וגם כאלה שעומדים לקראת רכישת דירה. במקביל, המידע רלוונטי עבור מעצבי פנים והוא עשוי להיות קריטי אצל קבלנים שמתכננים פרויקטים גדולים. בכל אחד מהמקרים האלה, מה שעושים זה לא רק להשוות בין הברזים לפי המחיר שלהם – אלא גם לנסות להבין מה מייחד אותם.

קודם כל, התפקיד של ברז לאמבטיה הרבה יותר מורכב מכפי שנהוג לחשוב. על פניו, התפקיד היחיד של הברז הוא לאפשר את זרימת המים. עם זאת, לברז יש גם תפקיד אסתטי: הוא קובע את האווירה במקלחת ובאמבטיה והוא נותן את הטון בנוגע לסגנון העיצוב. אם מוסיפים למשוואה את האינטימיות המובנית בתוך חדרי אמבטיה ומקלחות, מבינים גם למה בחירה של ברז היא עניין רגיש ועדין.

איך בוחרים ברז לאמבטיה?

התפקיד של ברז חשוב ומשמעותי והוא קריטי בחלל הפנים של חדרי מקלחות ושירותים. מפה והלאה, כל שנותר על מנת לבחור את הברז הנכון היא להציב את המאפיינים שלו בראש סדר העדיפויות ולבחון אותם נכוחה.

הנה למשל כמה מאפיינים של ברזים ומה שיכול לעזור לבחור ולהתאים אותם עבור חדרי מקלחת ואמבטיות:

א. גודל הברז – אי אפשר להתעלם מהברז וזה הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לחדרי אמבטיות ומקלחות. אם רוצים להשיג רושם ראשוני ברמה גבוהה, צריך להתאים את הברז לסגנון העיצוב ולקיר. במסגרת התאמה של הברז לסגנון העיצוב, משווים בין הדגמים לפי הגודל והמידות.

ב. מנגנון הפעלה – גם מה שקורה מאחורי הקלעים חשוב בעיצוב חדרי אמבטיות ושירותים. ספציפית בהקשר של ברז לאמבטיה למשל, אפשר לראות את ההבדל בין ברז רגיל לבין ברז אינטרפוץ. במובן מסוים, העובדה שאפשר להתקין ברז עם מנגנונים שונים הופכת את הבחירה שלו לעניין עוד יותר מורכב ומסובך.

ג. התאמת הברז לתשתית – אנשי מקצוע צריכים לדעת באיזה אופן כל ברז יכול להתאים לתשתית המים של הבניין או הדירה. כאשר מתאימים את הברז לתשתית, משפיעים ישירות על היכולת שלו להפיק מים חמים, מים קרים או מים פושרים. עם זאת, הלקוחות עצמם לא תמיד מביאים בחשבון את החשיבות של התאמת הברז לתשתית – פשוט משום שהם לא מבינים שהתפקיד שלו מורכב יותר ממה שנראה על פני השטח.

היתרונות של ברז איכותי

ברז הוא יותר ממה שחשבתם, למרות שהשימוש בו יום יומי ואינטנסיבי. למעשה, אין הרבה דברים בבית שיש להם גם תפקיד פונקציונאלי וגם תפקיד אסתטי והשימוש בהם כל כך חשוב. ברוב המשפחות, הפעלה של הברז בכיור של המטבח למשל מתבצעת כמה מאות פעמים בשבוע והפעלה של הברז באמבטיה עומדת על עשרות פעמים. בטווח הארוך, כל אלו הם דברים שעשויים להשפיע על דרגת השחיקה והבלאי של הברז.

החדשות הטובות הן שאפשר להגן גם על ברזים שמיועדים עבור חדרי אמבטיה ושירותים. למרות שמדובר בחדרים שיש בהם אחוזי לחות ורטיבות גבוהים, ההגנה על הברזים מתבצעת עוד בשלב הבחירה שלהם. אם בוחרים בצורה נכונה את הברז המתאים ומשווים בין דגמים לפי מפרט טכני, קל יותר ליהנות ממנו ולא צריך לדאוג מתקלות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן