לימודי CBT תנאי קבלה – מה צריך לדעת לפני שמתחילים

לימודי CBT
לימודי CBT
לימודי CBT

עולם הטיפול כבר מוכר לכם אבל אתם מרגישים שאין לכם מספיק כלים? או שאולי יש לכם כבר ארגז כלים רחב אבל אתם מרגישים שהוא כבר העלה אבק וצריך לרענן אותו מעט? ייתכן ואתם אנשי טיפול מנוסים וותיקים אבל אתם מרגישים שאולי הגיע הזמן להשתדרג והגיע הזמן ללמוד משהו חדש. אחת משיטות הטיפול שיכולה לעזור לכת לפתור את הבעיה הזאת היא שיטת הCBT. מה אתם בעצם צריכים כדי להתחיל ללמוד? הנה לפניכם, לימודי CBT תנאי קבלה.

מה זה CBT?

אז מה זה CBT אתם רוצים לדעת? CBT (cognitive behavioral treatment)  טיפול התנהגותי קוגניטיבי. לפי גישה זאת שינוי במחשבה יוצר שינוי בהתנהגות. כלומר, למחשבה שלנו ישנה השפעה רבה על הדרך בה אנו מתנהגים. ברגע שנוכל לשלוט במחשבות שלנו וליצור בהן שינוי מסוים גם ההתנהגות שלנו תשתנה בהתאם. הטיפול לא שם את הדגש על העבר, בשונה מהטיפול הדינאמי, אלא מתמקד בכאן ועכשיו שלנו. על ידי עיסוק בהווה המטופל יוכל ליצור לעצמו עתיד מיטבי יותר. זוהי שיטת טיפול מאוד פרקטית שנמשכת בין 12-20 מפגשים. בין מפגש למפגש המטופל מקבל משימות אותן הוא מבצע במהלך השבוע. שיטה זאת מספקת ארגז כלים שממשיך עם המטופל להמשך חייו.

למי מתאימים הלימודים?

לימודי CBT מתאימים לכל מי שעסק בעולם הטיפול. עובדים סוציאליים, מטפלים בשיטות שונות למיניהן כגון טיפול באומנות, יועצים בית ספריים וכן פסיכולוגיים חינוכיים. הלימודים יפתחו בפניכם את האפשרות להרחיב את ארגז הכלים שלכם בכלים יעילים וחדשניים שלא הכרתם עדיין, יאפשר לכם להסתכל על העולם הטיפולי מזווית אחרת ויאפשר לכם לעזור למטופלים שלכם במגוון דרכים שונות. אם אתם אוהבים את המקצוע שלכם ומחפשים את הדרך בה תוכלו לגדול, לצמוח ולהיות טובים יותר במה שאתם עושים זה הזמן שלכם להצטרף ללימודים ולקפוץ מדרגה אל עבר הקומה הבאה שלכם. הלימודים יתרמו לכם הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.

לימודי CBT תנאי קבלה

תנאי הקבלה ללימודי CBT משתנים בין מסלול למסלול. מרכז "פסגות" מציע מסלולי לימוד שונים הדורשים תנאי סף שונים. תחילה, לרוב המסלולים הנלמדים נדרשים תנאים בסיסיים והם תעודה בתחום טיפולי כלשהו. זה יכול להיות עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה חינוכית, טיפול באומנות (תעודות ספציפיות), ייעוץ חינוכי וכן אנשי חינוך המעוניינים לעשות את לימודי שנת השבתון שלהם בתחום הספציפי הזה.

בנוסף, במסלולים מיוחדים כמו CBT רגשי נדרשים תנאי קבלה מעט שונים יותר והם תואר שני ומעלה בתחום טיפולי כלשהו ובנוסף לזה נדרשת הוכחה של התנסות של 3 שנים בתחום לפחות.

יש לציין כי בסופו של דבר CBT מאפשר עבודה עם אנשים ונגיעה בנפש שלהם ולכן לא כל אדם יכול ורשאי ללמוד את המקצוע.

לימודי התעודה אורכים שנתיים וישנה אפשרות להמשיך לשנה שלישית המזכה את הלומד בתעודה על לימודי פסיכותרפיה תלת שנתיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן