מרכז גמילה מסמים – מאיזה סמים קשים נגמלים

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמיםהתמכרות לסמים זה לא דבר פשוט כלל וכלל. תהליך הגמילה גם הוא עשוי להיות לא נעים אך לצערנו אין ברירה וכאשר ההתמכרות מגיעה לרמות שבהן היא פוגעת בנו ובסביבה שלנו אין ברירה אלא לפעול לטובת הטיפול בהתמכרות. אם אתם שואלים את עצמכם האם אפשר להיגמל מסמים או לא – התשובה היא כן. גם אם נדמה לכם שחלק מהנגמלים חוזרים אחר כך לסמים זה דבר ידוע ומוכר לכל מכוני הגמילה ולכן חשוב להכין את המטופל עם כלים עצמאיים להתמודדות גם מחוץ למכון הגמילה לאחר השלמת תהליך הגמילה כביכול.

מאילו סמים קשים אנשים נגמלים?

ישנם סוגים רבים של סמים בכל רחבי העולם. בישראל ישנם סוגים שונים שנפוצים יותר כמו "במבסוטון JWH", THC, מריחואנה, גראס, גמייקן גולד, קוקאין, ל.ס.ד ועוד. חלק מהסמים הללו תוכלו למצוא במסיבות, חלק בפיצוציות, חלק ברחובות ובאזורים של אוכלוסיות חלשות או מסוכנות וכו'. זה לא פשוט לצאת מהתמכרות לסמים אך זה אפשרי כל עוד יש נתק מוחלט מהסמים ואנשים שקירבו אתכם לסמים.

מרכיב היסוד לגמילה מסמים:

אותו נתק מהסמים הוא המרכיב הסודי והחשוב ביותר לניתוק וגמילה מהסמים. מלבד העובדה שהאדם חייב לפתח מודעות להתמכרות כאחד הצעדים להתמודדות עמה, הוא גם צריך להתנתק לחלוטין מצריכת הסמים, הסנפתם או בכלל להימצא בקרבת סמים. לצורך כך הוא צריך להיכנס למרכז גמילה שיצא ממנו רק לאחר הגמילה לחלוטין מהסמים והחזרה למצב מפוקח ואחראי. כמו כן הנתק צריך להיעשות גם מאותם אנשים המקרבים אותו אל הסמים בחייו, גם אם מדובר בבן/בת זוג או בני משפחה. אתם לא רוצים להימצא בכל מה שקשור לנושא זה גם לאחר תהליך הגמילה.

בנוסף למרכיב זה חשוב מאוד גם להקל את הקושי הנפשי שבניתוק מצריכת הסמים והתחושה הפיזית והנפשית שהיא עושה למכור. הטיפול כולל מגוון פעילויות שונות המשולבות בטכניקות טיפול מתקדמות הכוללות שיחות, טיפול CBT ופעילויות פיזיות שונות לטובת בניית שגרת חיים מפוקחת ונקייה מסמים.

איך חוזרים לחיים כאדם נקי?

הבעיה הכי גדולה של אנשים רבים שעברו גמילה מסמים היא שזמן קצר לאחר מכן הם מוצאים את עצמם חוזרים לסמים. יכול להיות שהם לא הקפידו על מרחק מאנשים שמקרבים אותם לסמים, יכול להיות שהם חזרו לסביבה שבה הכול התחיל והכול קורה ויכול להיות שהם פשוט נשברו בשל חוויה מסוימת שעברו ורצו להטביע את יגונם בסמים פעם נוספת. מרכז גמילה מסמים של רטורנו המכור מקבל גם כלים נוספים להתמודדות אישית עם המצבים השונים בתקופה שלאחר הגמילה והחזרה לחיים הנורמטיביים. כלים אלו חשובים מאוד ומגדילים את אחוז הנגמרים שנשארים נקיים לכל חייהם. גם במידה ומישהו נפל שוב לסמים זהו דבר מוכר ואפילו טבעי כחלק מתהליך הגמילה וכל עוד יש לאותו אדם נכונות לתקן הוא יוכל להמשיך את הליך הגמילה עד שלבסוף ייגמל לחלוטין.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן