פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי בירושלים

תהליך פינוי בינוי הוא תהליך שנשמע מסובך מאוד אך רבים חושבים שהוא הרבה פחות מורכב מתהליך של שיפוץ וחיזוק מבנים. תהליך זה הפך להיות נפוץ מאוד בעיקר בזכות תמ"א 38 ב' שיצאה לאור לפני כמה שנים, ומאז שינתה את פני המדינה. כיצד מתבצע התהליך ולמה הוא כל כך פופולרי?

מדוע פינוי בינוי בירושלים פופולרי?

פינוי בינוי בירושלים היא תופעה יחסית נפוצה בעיקר בגלל שיש פערים גדולים מאוד בין השוכנות בעיר. מצד אחד מרכז העיר מקום מודרני מאוד ומצד שני המקומות הפריפריים יותר של העיר שיש בהם בניינים ישנים אם נוסיף לכך את רעידת האדמה שיכולה להתרחש במדינה בכל עת נקבל מצב רע מאוד בו עיר הבירה יכולה להיהרס בצורה ניכרת. בהתחשב בכך שאנשים רבים לא מעוניינים לשפץ את הבית שלהם במסגרת תכנית תמ"א 38 א', שכוללת חיזוק המבנה בלבד, פינוי בינוי הפך לפרויקט פופולרי במיוחד בעיר.

פינוי בינוי בירושלים

מה היתרונות של התהליך?

תהליך פינוי בינוי בירושלים הוא תהליך קל מאוד ליישום וזאת על פי דעת רוב היזמים. יזמי הנדל"ן וקבלנים הם אלו שמיישמים בפועל את התכניות יחד עם דיירים שמעוניינים לשדרג את הבניין בו הם גרים ולקבל דירה חדשה לחלוטין, לרוב גם מעוצבת וגדולה יותר. תהליך זה מכיל יתרונות רבים כך שהדיירים מצד אחד לא צריכים לגור באתר בנייה מסוכן ולא נוח ומצד שני התהליך עצמו מהיר וקל יותר עבור הקבלנים, מטעמים בירוקרטיים ומעשיים. יחד עם זאת בתהליך פינוי בינוי ניתן להקים בניין הרבה יותר גבוה עם יוצר דירות ובאופן פחות מוגבל הן בעיצוב והן במבנה הכללי שלו.

כיצד מתבצע התהליך בפועל?

התהליך של פינוי בינוי בפועל כולל הסכמה של לפחות שני שליש מהדיירים. ברגע שאין שני שלישים שיסכימו התכנית לא יכולה לצאת לפועל לפי החוק בישראל. כמובן שיש גם חוקים נגד סחטנות וכן הלאה. לאחר מכן יש לבקש אישור מהעירייה כאשר חשוב לדעת כי העירייה יכולה לפסול את התכנית, שלא תמיד תתאים לצביון העיר או לצביון השכונה עצמה.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן