רשתות תקשורת למוסדות

כל מוסד וארגון זקוקים כיום לרשתות תקשורת על מנת להפעיל את המערכות הממוחשבות במקום בצורה יעילה ונוחה. רשתות תקשורת נותנות מענה לצרכים מאד מגוונים, וקיימות כיום בשוק מספר רב של רשתות תקשורת המיועדות למוסדות גדולים, בין אם מדובר במוסד הממוקם במקום אחד או מוסד המתפרש על פני איזורים גיאוגרפיים שונים. רשתות תקשורת הם למעשה הבסיס שעליו פועלים מוסדות אלה ובלעדיהן אין אפשרות לתפעל את המוסד.

כמה אופציות של

רשתות תקשורת

 למוסדות

כיום יש בשוק מגוון אופציות של רשתות תקשורת המיועדות למוסדות וארגונים:

  • רשת תקשורת מקומית – LAN – רשת זו כוללת מחשבים רבים ומדפסות והיא מיועדת למקום ארגוני עם רדיוס גיאוגרפי מוגבל. הרשת מצטיינת בהעברת נתונים במהירות גבוה וביכולת עבודה מול מספר רב של מערכות ותחנות. אפשרויות החיבור של רשת זו מאד גמישות ונפחי התעבורה מאד גבוהים. זוהי תשתית פרטית של המוסד והיא מאד מאובטחת.
  • רשת תקשורת רחבה – WAN – זוהי רשת היכולה להתפרש על שטח גיאוגרפי גדול מאד והיא בנוייה משתי רשתות מקומיות או יותר וכן ממחשבים בודדים. הרשת מיועדת לחיבור רשתות תקשורת שונות הממוקמות באיזורים מרוחקים אלה מאלה.
  • רשת תקשורת מטריפוליטנית – MAN – זוהי רשת הדומה לרשת הרחבה, אלא שהיא מקשרת באיזור גיאוגרפי מוגבל כמו עיר והיא מאופיינת בחיבור פיזי בין המחשבים השונים.
  • רשת תקשורת אפיק – BUS – ברשת תקשורת זו מחוברים המחשבים לכבל ראשי המהווה אפיק יחיד המקשר בינהם. בכל קצה יש נגד לספיגת אות הרשת וההתקנה של הרשת מאד קלה. החסרון של רשת זו הוא שנתק באפיק מפיל את כל הרשת.
  • רשת תקשורת כוכב – STAR – זו היא רשת תקשורת למוסדות שבה המחשבים מחוברים על ידי רכזת והאות עובר דרכה לכל היחידות שברשת, כך שכשל כל שהוא באחד מן המחשבים לא יפריע להמשך פעילות הרשת בסופו של דבר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן