רשיון למלגזה- אלו אסונות אפשר למנוע

אחד מכלי הרכב הנפוצים ביותר היא המלגזה. אנו לא רואים אותה ביום יום אך למעשה במפעלים היא כלי הרכב המשמעותי ביותר והיא מסוגלת לבצע עבודה יעילה של עובדים רבים. למרות שהמלגזה חוסכת בזמן ובמשאבים, היא עלולה לגרום לאסונות כבדים במקומות בה היא מופעלת בהיעדר ניסיון או ידע מקצועי בהפעלתה.

המלגזה אינה כלי פשוט לשימוש

למרות שהמלגזה נראית כמו כלי קטן שכיף לנסוע עליו זה ממש לא נכון. המלגזה היא אמנם כלי רכב קטן יחסית אך קשה מאוד להשתמש בה אם לא עוברים קורס מתאים ואם לא מחזיקים ברשיון למלגזה. בסופו של דבר לא מדובר בכלי רכב רגיל והיא לא זזה כמוהו, התמרונים שלה שונים, המהירות שלה שונה וכמובן שהדבר הכי שונה הוא השימושים שלה. זהו לא כלי רכב כדי לנסוע איתו ימינה או שמאלה, הפעולות שהיא מבצעת הרבה יותר מסובכות וכוללות הרמה של משאות כבדים שיכולים להגיע למעלה מעשר טונות.

רשיון למלגזה מחייב בריענון כל שנה

כדי לקבל רשיון למלגזה יש צורך לעבור קורס מתאים. קורס אינו ארוך וניתן למעבר תוך יומיים בלבד ומגיל 18. הדרישה

רשיון למלגזה
רשיון למלגזה

למפעילי מלגזה תמיד נשאר גבוה כיוון שיותר ויותר מפעלים ומחסנים מבינים שללא מלגזה, העבודה שלהם הרבה פחות יעילה. הרשיון למלגזה חייב להיות מאושר על ידי משרד התחבורה ולמעשה ניתן להשתמש בה גם בענף הבנייה וגם בענף החקלאות כך שכל אחד יכול לבחור על איזו מלגזה הוא רוצה להתמקצע. כל שנה יש לעבור ריענון קצר בן כמה שעות על בטיחות במלגזה, כך שתמיד הנהג יידע אלו אסונות יכולים לקרות לו אם יזלזל בנהלי הבטיחות המחמירים.

אלו אסונות יכולים לקרות עם מלגזה?

  • האסון הגדול ביותר עם המלגזה הוא נפילה של יחידות מדפים. חשוב לזכור שהמלגזה פועלת עם זרועות שיכולים להגיע לגובה רב וגם הבליטה שלהם ממול המלגזה, למרות נוכחותו של הנהג בזווית מושלמת לשליטה בהם, יכולה לגרום ללא מעט תאונות. חלק מהמלגזות פועלות בתוך מפעלים אך רוב המלגזות פועלות בתוך מחסנים, חלק מחסני ענק, כאשר הנסיעה מתבצעת בין המסדרונות. בעת הרמת או הורדת סחורה יש חשש כבד שהמדף ייפול, יפיל אחריו עוד סחורה או עוד יחידות מדפים והפגיעה תהיה קשה.
  • אסון נוסף שיכול לקרות עם מלגזה היא נפילה שלה. הנפילה יכולה לקרות ברגעים רבים בהם מפעיל המלגזה לא יהיה מרוכז. חשוב לזכור שהמלגזה לא זזה כמו רכב רגיל והתמרונים שלה חדים וחלקים יותר. מיד שלא יידע להפעיל אותה יכול למצוא את עצמו נופל מרמפה שמיועדת להעמסה ופריקה של סחורות ובעיקר כאשר המלגזה זזה עם סחורה שנמצאת על זרועותיה. במצבים כאלו בטיחות המלגזה באה בחשבון והמלגזות החדשות בימינו לא רק מכילות מספיק טווח ראייה לנהג אלא מערכת חיישנים שתתריע בפניו.

מרכז הכובד יוצא משליטה

אם יש משהו אחד שחייב להיבדק במלגזה עשרות פעמים לפני שהיא יוצאת לשוק ונמכרת למפעלים ולעסקים הוא מרכז הכובד שלה. מרכז הכובד שלה יחד עם הכוח שלה יוצרים את יכולת ההרמה וההעמסה שלה. יש מלגזות שיכולות להרים 2 טון בלבד ויש מלגזות שיכולות להרים 20 טונות. יש מלגזות שמוגבלות בגובה לחמישה מטרים ויש כאילו שירימו ליותר. מרכז הכובד לא תלוי רק באיך שתכננו אותה אלא עד כמה מפעיל המלגזה בקיא בתנאי ההפעלה שלה ועד כמה הוא מקצועי. רשיון למלגזה לא מספיק ונהג חובבן יכול לגרום למלגזה ליפול קדימה במידה וירים משקל רב מידי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן