ניקוי פשפש המיטה

פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא אחד מהמזיקים הכי מעצבנים שיש. הוא יגרום לכם להתגרד והוא יעקוץ אתכם עד כמה שהוא יוכל והכול כדי למצוץ מכם מעט דם. מה עושים איתו?

האם פשפש המיטה מסוכן?

פשפש המיטה הוא אחד החרקים הכי מעצבנים שיכולים להיות. מצד אחד הוא מציק מאוד אך מצד שני הוא לא מסוכן, וזו בדיוק הנוסחה הבעייתית. כאשר אנו נתקלים במזיק מסוכן אנו מטפלים בו באופן מיידי כי אנו דואגים לבריאות שלנו. כאשר אנו נתקלים במזיק כמו פשפש המיטה אנו רק מתעצבנים מהגירודים שלו ולעתים סובלים מדימומים קטנים אך הוא לא מסוכן לבריאות. אל תתבלבלו, זה שהוא לא מסוכן לא אומר שאתם יכולים להתעלם ממנו, אתם חייבים להיפטר ממנו כמה שיותר מהר כדי שלא יתרבה. פשפש המיטה הוא למעשה חרק קטן בגודל של כמה מילימטרים והוא חי בערך 90-120 יום.

פשפש המיטה
פשפש המיטה

אפשר להיפטר ממנו לבד?

אפשר לנסות להיפטר מפשפש המיטה לבד אך תיקחו בחשבון שלא תמיד זה יעבוד. הכל תלוי ברמת העבודה היסודית שבה תשקיעו וכמובן בממדי התופעה. ניקוי פשפש המיטה מהמזרון ומהמצעים לא יספיק, יש צורך לכבס אותם בהרתחה. לאחר מכן יש צורך לייבש אותם ואז יש לקוות כי הפשפשים נעלמו. חשוב לזכור כי לעתים פשפש המיטה יהיה גם על הרצפה או מתחת למיטה ולכן הניקוי העצמאי שלכם לא בטוח יעבוד. אין בעיה לנסות את הטיפול העצמאי קודם לכן אך יש לקחת בחשבון כי כנראה שלא יהיה מנוס מבחירה בחברת הדברות מקצועית שתמגר את הבעיה בצורה טובה יותר אחר כך.

הדברה תהיה יעילה יותר

באופן כללי הדברת מזיקים מקצועית תמיד תהיה יעילה יותר מאשר הדברה עצמאית. אולי מבחינת המחיר שתצטרכו לשלם מדובר על פער ניכר אך מבחינת יעילות נטו, הרי שאין על הדברה מקצועית. החומרים והמכשירים שבהם משתמשים בהדברת מזיקים מקצועית, בין היתר גם בניקוי פשפש המיטה, יהיו הרבה יותר טובים, מהירים ויימשכו לזמן רב יותר. כמובן שלהדברה של פשפש המיטה כמו כל הדברה אחרת יש לדאוג גם לתנאי עסקה הוגנים, כמו למשל אחריות על ההדברה, בדיקת ההכשרה של אותו מדביר וכן הלאה.

כיצד מתבצעת ההדברה?

הדברת פשפש המיטה מתבצעת על ידי כיבוס כל הסדינים והמצעים שבאו במגע עם המיטה הנגועה, וכמובן אם אפשר עדיף להחליף אותם לגמרי. מבחינת השימוש בחומרי הדברה, הם יהיו בעיקר על הרצפה לאחר מכן כדי לוודא שאם פשפש המיטה ידרוך עליה הוא ימות מיד. על הרהיטים עצמם, למשל בסיס המיטה או עריסת התינוק במידה ויש, יש לנקות בקיטור. ניקוי עם מכונת קיטור ייעודית יהיה בריא ונכון יותר כדי להיפטר מפשפש המיטה כיוון שחומרי הדברה על המיטה עלולים להיות מסוכנים מאוד. בשיטה זו יש לנקות גם צעצועים או מוצרים אחרים שיכולים להיות נגועים בפשפשים.

כללים לפני ואחרי ההדברה

ההדברה עצמה לא יכולה להתבצע בצורה יסודית אם לא יתבצעו הכנות לפניה. ההכנות אמנם פשוטות מאוד לביצוע אך חשובות מאין כמותן. קודם כל יש לכבס את המצעים וגם את המזרונים כדאי לנקות ביסודיות או להחליף לחלוטין. יש לשטוף את הרצפה היטב ולאחר ההדברה להימנע משטיפתה למשך חמישה ימים, לכן לא כדאי לכם לשכוח לשטוף אותה. כדאי לשטוף גם צעצועי פלסטיק וכמובן לזכור כי אם יש חור במזרון, יש להיפטר ממנו כי יש סיכוי שיהיו בתוכו פשפשים שמצאו בו מחסה. אחרי ההדברה יש לצאת מהבית למשך 24 שעות וילדים ובעלי חיים קטנים יותר צריכים להתרחק ליומיים שלושה.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן