בחירת מסלול לימודים יכולה להשפיע באופן משמעותי על מהלך החיים. היא קובעת את סוג הקריירה, את השכר וגם את שביעות הרצון ותחושת הסיפוק. זו גם הסיבה לכך שיש התלבטות משמעותית לגבי השאלה מה כדאי ללמוד. יחד עם זאת, אפשר להקל על המשימה במידה ומביאים בחשבון את היתרונות של קורסים מקצועיים:

א. הכשרה מעשיתקורסים מקצועיים מעניקים הכשרה מעשית. ניתן לנצל את ההכשרה מיד אחרי הקורס ולהתקבל לעבודה בחברות, ארגונים, עסקים ומפעלים. ההכשרה מקצרת את זמן ההשתלבות בשוק העבודה והיא גם מונעת הוצאות מיותרות. בנוסף, הקורסים עצמם משלבים בין הוראה פרונטאלית ועיונית לבין תרגול מעשי, סדנאות ויציאה לשטח.

ב. התאמה לגילאים שונים – אפשר להירשם לרוב הקורסים בכל שלב אחרי גיל 18. הקורסים מתאימים גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק העבודה, וגם למי שמעוניין לבצע הסבת מקצוע. קהל היעד של הקורסים כולל לדוגמא חיילים משוחררים, צעירים ובעלי משפחות.

ג. מענה לצרכי המשק – קורסים מקצועיים נפתחים בהתאם לצרכי המשק. מבחינת בוגרי הקורסים, היתרון הוא ביקוש גבוה ויתרון יחסי מול דורשי עבודה אחרים. המענה לצרכי המשק הוא חלק בלתי נפרד מהאופי של הקורס וממאפייני ההכשרה. בעזרת הקורסים ניתן לשפר את מערך העבודה במשק וגם להציע משרות מתגמלות ומאתגרות.

<< היכנסו למיגע אודות קורס עגורן >>

עגורן
עגורן

כיצד בוחרים קורסים מקצועיים?

אחרי שמחליטים ללמוד קורסים מקצועיים אפשר להיכנס לעובי הקורה ולהשוות בין תחומים ספציפיים. ניתן לזהות לדוגמא את ההבדלים בין קורסים בתחומים כמו אבטחה, תפעול ולוגיסטיקה לבין קורסים במכונאות רכב, בנייה, בטיחות בעבודה ובחשמל. הסוד הוא למצוא מסלול הכשרה שיהיה לא רק מאתגר ודינאמי, אלא גם מעניין.

אפשר לבחור קורסים מקצועיים אחרי שמגיעים לשיעור היכרות. כדאי להתייעץ עם נציגי מוסדות הלימוד, לקבל המלצות מבוגרי הקורסים ולהתרשם מהדרישות בשוק העבודה. התלבטות לגבי מסלול לימודים היא טבעית ומקובלת, לכן אין סיבה להילחץ. יש להקדיש לפחות כמה שבועות להשוואה בין מסלולי לימוד וקורסים פוטנציאליים. אפשר בתקופה הזו גם לקבל מידע על תנאי קבלה, עלות הקורס ואורך ההכשרה והלימודים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן