טיולים בירושלים שמומלצים לכל אחד

2ירושלים כפי שאתם בוודאי יודעים, היא לא רק עיר שמקודשת לעם היהודי. מדובר על העיר שקדושה לשלוש הדתות המונותאיסטיות, והיא נחשבת לאחת מהערים המפורסמות והמיוחדות ביותר שיש בעולם. לכן, גם ישראלים רבים רואים בירושלים בתור עיר ייחודית ביותר. לא מעט מהישראלים מנצלים את השבתות או את החגים כדי לנסוע ולערוך טיולים בירושלים. אין ספק שמדובר על חוויה נהדרת, ואתם מוזמנים בעצמכם לבוא ולסקור כמה מהאתרים המדהימים ביותר שיש בעיר, וגם לבחון את המסלולים המומלצים ביותר באזור.

כמה מסלולים מומלצים בירושלים

צירפנו לכם מספר מסלולים מומלצים עבור טיולים בירושלים שכדאי להכיר, בוודאי אם עד היום לא עשיתם טיול רציני בעיר:

  • טיול בויה דלרוזה – ויה דלרוזה נקראת בלטינית גם דרך הייסורים. לפי האמונה הנוצרית זהו המסלול שאותו ערך ישו לפני שנצלב ע"י הרומאים. מסלול זה כמובן פופולרי מאד בקרב תיירים נוצרים, שמגיעים מכל העולם לחזות בדרכו האחרונה של ישו. עם זאת, גם ישראלים יהודים יכולים ליהנות מהדרך הייחודית הזו, ובדרך ללמוד על החיים בא"י בשלהי הבית השני.
  • סיור במאה שערים – מאה שערים עולה לרוב לכותרות בהקשרים שונים של יחסי דתיים וחילוניים בתוך ירושלים, ונוטים לעתים להבליט את אורח החיים הקיצוני של החרדים. עם זאת, מי שמחפש טיולים בירושלים שיהיו בלתי נשכחים, יוכל למצוא במאה שערים מקום קסום במיוחד. השכונה נראית לעתים כאילו היא קפאה מלכת, ומתנהלת כמו עיירה יהודית במאה      ה – 19. כל עוד מתבצע תיאום מראש, תושבי השכונה יכולים גם להיות מאד מכניסי אורחים, ומדובר ללא ספק על חוויה שונה מאד מכל טיול אחר.
  • שוק מחנה יהודה – האם מחנה יהודה נחשב גם למסלול תיירותי? בהחלט כן! שוק מחנה יהודה עולה לרוב לכותרות בהקשרים פוליטיים וסיורי בחירות של פוליטיקאים. עם זאת, אם אתם מחפשים טיולים בירושלים שמשלבים גם טעמים ייחודיים – השוק הוא המקום המושלם עבורכם. בטיול תוכלו לפגוש גם אנשי מפתח שפועלים בשוק כבר עשרות שנים, ולהיחשף לפולקלור הייחודי של העיר.
  • עיר דוד – עיר דוד היא אחת מהחוויות המדהימות ביותר שיש באזור. מדובר על אזור שנחפר במשך עשרות שנים, וחושף בעיקר את ירושלים של ימי בית ראשון – אזור שבעבר היה סמוי לחלוטין מהעין, והתגלה רק בשנים האחרונות. מי שמחפש טיולים בירושלים, שיחשפו בפניו למעשה את ראשיתה של העיר בתור עיר יהודית, יוכל למצוא את המסלול הנ"ל מרתק ומדהים, עם שפע של ממצאים ארכאולוגיים ייחודיים.

האם זה מתאים לכל אחד?

התחלנו את המאמר שלנו בכך שציינו כי טיולים בירושלים יכולים להתאים לכל אחד. כפי שאתם רואים, חשפנו בפניכם ארבעה טיולים שונים מאד אחד מהשני – יש בהם גוונים ארכאולוגיים, תרבותיים, דתיים, יהודיים ונוצריים. הטיולים הללו יכולים להתאים לגילאי 8 עד 88, וכל אחד יוכל לצאת עם חוויה מדהימה מעיר הבירה.

המאמר באדיבות אתר הוטלס לאב, למעבר לאתר לחץ כאן

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן