חדקונית הדקל מי את???

מהי בדיוק חדקונית הדקל, מהיכן היא מגיעה ומה הנזק שהיא גורמת לצומח בארץ שלנו?

עץ הדקל הוא אחד העצים המזוהים ביותר עם מדינת ישראל ככלל, והוא נפוץ הן בשטחים חקלאיים שונים עבור גידול של תמרים, והן ברמה העירונית כעץ נוי. ואכן, הדקלים הירוקים והגבוהים מהווים אלמנט אסתטי איכותי במיוחד שכל אחד מאתנו למעשה נהנה ממנו באופן בלתי מבוטל, הם מספקים לנו צל איכותי וגבוה, והם מעניקים לנו את פירותיהם השונים. עם זאת, כיום, ישנה סכנה מהותית ורצינית על קיומם של הדקלים ככלל, ואנחנו מדברים כמובן על חדקונית הדקל – מכה אקולוגית בדמות מזיק זעיר, לא יותר מחיפושית קטנה שמוצאה במזרח אסיה, שהופכת עצי דקל גבוהים ומפוארים ללא יותר מגזעים אפורים וחלולים בטווח של ימים ספורים. דויטש הדברה מספרים לנו מידע בדבר הטיפולים האפשריים למניעת הגעתה של חדקונית הדקל ולהדברה שלה לאחר שזו מגיעה, בכדי למנוע את הפגיעה הקריטית באסתטיקה הצומחת ובעצי הדקל, וכן את הסיכון המסוים שנובע ממותם הפתאומי של עצים – שיכולים לפתע פתאום לקרוס ולהוות סכנה מהותית על חיי העוברים ושבים.

מה אפשר לעשות בכדי למנוע את הגעתה של חדקונית הדקל, וכיצד נראה הטיפול? 

חדקונית הדקל
חדקונית הדקל
  • הטיפול היעיל ביותר הוא טיפול מונע – כאשר אנחנו מדברים על טיפול בחדקונית הדקל, עלינו להבין כי לאחר שהחדקונית מגיעה לדקל ומתחילה להתרבות ולכרסם בו, היכולת שלנו להציל את אותו הדקל היא מוגבלת למדי, גם אם קיימת, בעיקר בשל מהירות הפעולה שלו וההגעה המהירה ממצב של דקל חזק ובריא למותו בטרם עת של העץ. לכן, הטיפול האפקטיבי ביותר בכל מה שנוגע לחדקונית הדקל הוא טיפול מונע – שיודע לחסל את סכנת חדקונית הדקל עוד בשלב ההדבקה של עץ הדקל.
  • כיצד נראה הטיפול? ראשית, חשוב להבין כי בכל מה שנוגע לטיפול בחדקונית הדקל אסור לנו לנסות ולבצע את הטיפול בעצמנו אלא רק דרך שירות מקצועי של הדברה המתמחה בתחום זה. ראשית, המדביר המקצועי יציב מלכודות ייעודיות לחדקונית הדקל בקרבת העץ ובסביבתו, בכדי למנוע פיזית את הגעת החיפושיות. לאחר מכן תתבצע הזרקה כימית של חומרים הדוחים את חדקונית הדקל ואף הורגים אותה לעץ, ובכדי למנוע פגיעה בעץ כתוצאה מטיפול זה תתבצע גם השקיה שתספיג את החומר בהובלת המים של העץ. סופו של התהליך הוא בתילול העץ ובטיפול בצמחייה השכנה – למניעת הישנות של החיפושית באותו העץ.

דרך פנייה לשירותי הדברה ברמה הגבוהה ביותר ניתן להתאים טיפול מונע איכותי לדקלים

דויטש הדברה הוא שירות הדברה המכיר היטב את סכנת חדקונית הדקל ויודע להתמודד איתה בצורה האיכותית ביותר שבה ניתן לעשות זאת. כאשר אתם פונים לדויטש הדברה אתם יכולים להיות בטוחים שהסיכון המשמעותי של חדקונית הדקל, אותו לעתים נדמה כאילו ניתן רק לבלום ולא למנוע – אכן יצטמצם בצורה האיכותית ביותר לשמירה על הדקלים שלנו לאורך כמה שיותר זמן. כל מה שצריך הוא רק מעט היערכות מראש וחשיבה מקדימה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן