אריזה וייצור בואקום

ייצור בוואקום הוא ממש לא המצאה חדשה אך אי אפשר לומר שהוא לא שינה את המציאות בה אנו חיים. כיצד מתבצע ייצור בוואקום? למה יש בו צורך ?כיצד הוא השפיע על חיינו? הנה כמה פרטים חשובים על ייצור ואריזה בוואקום וכמובן הדרך בה הם מתבצעים.

מהם אריזה וייצור בוואקום?

אריזה וייצור בוואקום הם למעשה שני דברים נפרדים אך בדרך כלל הכוונה היא יותר לאריזה. ייצור בוואקום הוא ייצור שמתבצע בתנאים ללא אוויר. ייצור כזה מכיל יתרונות שונים כאשר יש לחץ גדול יותר על אותו חומר גלם, ויחד עם זאת הוא לא נמצא בסביבת חיידקים. הסיבה לכך היא שבוואקום אין חיידקים, מדובר על ריק. החיידקים והזיהומים צריכים להיות באוויר וכאשר הוא נקי לחלוטין, שזה אפשרי מבחינה פיזיקלית, אין חשש כזה. אריזה וואקום היא דבר שהרבה יותר פשוט להבין. אריזה בוואקום עוטפת את המוצר הארוז עד הקפלים הכי קטנים שלו כך שהאריזה מוצמדת אליו לחלוטין.

מכונות ואקום
מכונות ואקום

שומר על המוצרים לאורך זמן

מה כל כך טוב באריזה ובייצור בוואקום? יש יתרונות רבים אך היתרון הידוע והחשוב ביותר הוא מיגור החיידקים. כמו שכבר התחלנו להסביר בפסקה הקודמת כאשר יש ייצור בוואקום המוצר נמצא בסביבה ללא חיידקים. זה בא לידי ביטוי בכל דבר ובעיקר במוצרי מזון. כאשר אורזים מוצר מסוים בוואקום למעשה המוצר מקבל את הסביבה הכי טובה עבורו בלי שום גורם שיכול לפגוע בו. כך למעשה מאריכים באופן משמעותי את חיי המדף של מוצרים רבים. אולי אתם חושבים רק על מוצרי מזון אך מלבד עוף, בשר ודגים, ניתן לארוז בוואקום גם חלקים אחרים שבמגע עם אוויר יכולים לסבול משלל בעיות שונות.

מקטין את נפח המוצרים

עוד אחד מהיתרונות החשובים והנראים לעין של אריזה וייצור בואקום הוא הקטנת נפחה מוצרים. לעתים מדובר עלך מוצר קטן מאוד או מוצר שקל מאוד לסדר בארגז קרטון גדול שבדרך כלל מיועד להפצה בצורה נוחה יותר. עם זאת, אחרי האריזה של אותו מוצר, האריזה האישית שלו, יש סיכוי שההכנסה שלו לאותו ארגז וההנחה שלו על המוצרים תהיה שונה לגמרי. לכן חשוב מאוד לארוז את האריזה בוואקום כדי להקטין את נפח המוצר בצורה משמעותית. כך ניתן להכניס יותר מוצרים לארגז קרטון אחד ולחסוך כסף, ואפשר למנוע גם עוד נזקים שיכולים לקרות למוצר בדרך.

מונע נזקים מיותרים למוצר

אריזה בוואקום יכולה להיות מועילה מאוד גם כדי לצמצם נזקים למוצר בעיקר במהלך ההובלה שלו. בעת הייצור והאחסון שלו הוא כנראה יהיה שלם אך לאחר מכן מלגזה מורידה אותו מהמדפים במחסן ומעבירה אותו אל המשאית שמפיצה אותו, ולאחר מכן עוד מלגזה מעבירה אותו למדפים בסופר, ואז הוא מגיע לעגלת הקניות של הצרכן ומונח בעוד מדף והתהליך הזה יכול להיות ארוך יותר. כאשר אורזים מוצר מסוים בוואקום האריזה נצמדת אליו לחלוטין. החלקים שלו לא זזים והוא למעשה די מקובע. האריזה הזו יכולה למנוע ממנו עוד נזקים שיכולים לקרות לו, נזקים שיכולים להיות משמעותיים.

כיצד ואיפה אורזים בוואקום?

אחרי שהסברנו כל כך הרבה זמן עד כמה אריזה בוואקום יכולה להיות נוחה, זה הזמן להבין כיצד האריזה בכלל מתבצעת. האריזה יכולה להיות פשוטה מאוד אם מבצעים אותה עם מכונה אוטומטית. יש כיום מכונות אוטומטיות שאורזות מוצרים בוואקום חזק, כאשר המכונה היותר מוכרת היא דווקא החצי אוטומטית שנקראת מכונת שרינק. האריזה בוואקום מתבססת על שינוי החומר האורז לפי הטמפ', כך שהוא יתכווץ ויעטוף את המוצר עד הכפלים הקטנים שלו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן