איך מוציאים נסח טאבו?

נסח טאבו, הוא המסמך אשר מאפשר לנו לברר מהו המעמד המשפטי של פיסת קרקע מסוימת או של נדל"ן. אנו נפנה להוצאת הנסח בעיקר לפני שאנו נשקול רכישת אותו מתחם ממש, או כאשר יהיה דיון משפטי בנושא. חשוב מאד להבין שכיום, יש לכם מספר אפשרויות שונות להוצאת נסח הטאבו, ובכדי שתבינו מהי השיטה הטובה ביותר מבחינתכם, כדאי להכיר את כל האפשרויות.

השיטה להוצאת נסח טאבו

  • הגשת בקשה בדואר – דרך אחת, היא לפנות לסניף הקרוב של רשות הדואר, ושם לציין בפני הפקיד מהי החלקה שלגביה אתם מעוניינים להוציא נסח טאבו. באמצעות הדואר, תישלח בקשה ללשכה לרישום מקרקעין, ואתם תוכלו לקבל את הפרטים בחזרה תוך מספר ימים – בכפוף לתשלום האגרה.
  • פניה ללשכה לרישום מקרקעין – דרך נוספת, היא לפנות באופן ישיר ללשכה לרישום מקרקעין, שם קיימים כל נסחי הטאבו בישראל. עם זאת, יש לזכור כי בשיטה זו, נהוג שלא לבצע את הפניה באופן עצמאי. מדוע? משום שבלשכה לא עובדים לרוב עם אזרחים רגילים, שאינם מכירים את כל הנהלים. ברוב המקרים, האזרח מייפה את כוחו של עו"ד מקרקעין, אשר פונה בשמו ללשכה, ומוציא עבורו את נסח הטאבו הנדרש.
  • הפקה באינטרנט – הלשכה לרישום מקרקעין, מאפשרת לאזרחים להוציא באופן ישיר נסח טאבו עבור חלקה מסוימת באמצעות אתר האינטרנט שלה. יש להיכנס לאתר של הלשכה, לציין כמובן מהי החלקה הנדרשת, ולשלם את האגרה – באמצעות העברה בנקאית או כרטיס אשראי. לאחר מכן, אתם תקבלו עותק אלקטרוני של הנסח, שתוכלו לעשות בו שימוש. שימו לב שאפשר לבצע הזמנה פיזית של הנסח דרך האתר של רשות הדואר.

מהי השיטה המועדפת?

אם אתם מעוניינים לקבל ידע כללי על חלקה מסוימת, למגוון מטרות – אין ספק שפניה באינטרנט היא הקצרה והיעילה ביותר שיש. עם זאת, כשמדובר על עסקת נדל"ן של ממש שהולכת ומתגבשת, ואתם זקוקים למידע מפורט ככל האפשר – מומלץ בחום לייפה את כוחו של עורך דין, שיפנה בשמכם ללשכה לרישום מקרקעין ויוציא נסח טאבו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן