ניקוי בהתזת חול – כל מה שלא ידעתם

יכול להיות ששמעתם על ניקוי בהתזת חול אך לא היה ברור לכם מה זו בדיוק הפעולה המוזרה הזו ואיך בכלל אפשר לנקות עם חול. חול לא מלכלך? הוא יכול ללכלך אך הוא יכול גם לנקות וזה בדיוק מה שעושים בתעשיות רבות, בבתים פרטיים, במבני ציבור והרשימה עוד ארוכה. הנה כמה דברים שלא ידעתם על ניקוי בהתזת חול וכדאי לכם לדעת.

ניקוי בחול

כיצד עובד הניקוי בהתזה?

החול מורכב למעשה ממיליוני גרגירים קטנים. הגרגירים האלו אמנם יכולים להיות מועקה רצינית כשאתם חוזרים מהים אך אפשר לנצל את הגודל הזעיר שלהם די לנקות אזורים שאי אפשר לנקות בשום שיטה אחרת. אפשר לנקות איתם חלודה ואפשר לנקות איתם גם כתמי פיח שנדבקו ונטמעו חזק בתוך הקיר. הניקוי מתבצע על ידי התזה של אותם גרגירי חול אל עבר האזור שיש לנקות כאשר הגרגירים נכנסים מתחת לכתמים או לחלודה ומסירים אותה ביעילות. יש גרגירי חול גדולים יותר וקטנים יותר כאשר ההתאמה צריכה להיות לפי סוג המשטח שיש לנקות.

מה אפשר לנקות עם ניקוי חול?

בניקוי בחול ניתן לנקות מגוון רחב של פריטים, חלקים וחומרים. מבחינת חומרים, ניתן לנקות איתו חומרים חזקים יחסית כמו למשל אבן ופלדה. ניתן לנקות כלי רכב, ניתן לנקות חלקי מתכת של מכונה מסוימת וניתן לנקות כמובן גם רכבים חזקים שקשה לנקות עם חומרי ניקוי רגילים, כמו למשלך התעשייה הביטחונית ובצה"ל. כמו כן, ניתן לנקות בעזרת החול גרפיטי וכל כתם עיקש שנמצא על קיר לבנים או קיר בטון. ניתן לנקות עם החול גם גדרות ושערים בבתים פרטיים.

כיצד מתבצע הניקוי?

הניקוי יכול להתבצע בעזרת שתי שיטות, שיטת המיכל ושיטת האקדח. שיטתה מיכל היא השיטה המוכרת יותר והיא נועדה לחלקים קטנים יותר שיכולים להיכנס לתוך המיכל. בתוך המיכל החול יסתחרר במהירות גבוהה כאשר יש כפפות מתאימות שמאפשרות למנקה שמפעיל את המכשיר, לתפוס את המוצר  כאשר הוא בתוך המיכל וכך למעשה להזיז אותו לפי הצורך בניקוי. השיטה שנייה מתאימה לניקיון של חלקים גדולים שלא יכולים להיכנס למיכל, כמו קירות, ובה משתמשים באקדח התזה ייעודי.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן