כיצד בוחרים משקפי ראיה?

פסיכולוגים בחיפה

בחירה נכונה של משקפיים יכולה לשפר את הראייה בקרב גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. הבעיה היא שכיום יש מגוון עצום של סוגי מסגרות, עדשות וחומרי גלם ולכן לא תמיד קל לדעת באיזה סוג של משקפיים לבחור. בנוסף, יש לקחת בחשבון הבדלים דקורטיביים בין סוגי משקפיים ולהתחשב גם בשיקול אופנתי.

בחירת עדשה ומסגרת

הכי חשוב להתאים את המסגרת והעדשות למבנה הפנים. את זה אפשר לעשות רק לאחר שמתייעצים עם אופטיקאי ומזהים את סוג העדשה שמתאימה לרמת הראייה, כי עדשה עבה או דקה קובעת מה יהיה היצע המסגרות המתאים. כמו כן, בחירת עדשה ומסגרת יסייעו לאחר מכן להתאים את העדשה למבנה הפנים בכל הנוגע לרוחב האף ולמרחק בין העיניים והאף.

התאמה למבנה הפנים

הנה כמה שיקולים שאפשר להתייחס אליהם כאשר מנסים להתאים משקפי ראיה למבנה הפנים של גברים או נשים:

א. צורת הפנים – הכי קל להתאים את המשקפיים למבנה עצמו של הפנים. את זה בודקים לפי התאמה של משקפיים שונים למבנה פנים צר, עגול, אובלי, ארוך, מלא, רזה וכל הלאה.

ב. צבע השיער – כדאי להתאים את המסגרת לצבע השיער ולבדוק האם מבנה שונה של סוגי משקפיים משפיע גם הוא על המראה הכללי. נהוג לומר שלבעלי שיער בלונדיני עדיף לבחור במסגרת בגוונים בהירים, בעוד בעלי שיער שחור צריכים מסגרת מתאימה בגווני כסף ומפלסטיק או מתכת.

ג. גוון עור הפנים – רבים מתעלמים מגוון עור הפנים שלהם כאשר הם בוחרים משקפי ראיה וזו טעות קשה. יש להתחשב בגוון עור הפנים בקיץ ובחורף ואפשר גם להיעזר בבדיקה של גוון העור במקומות נוספים בגוף על מנת לקבל אינדיקציה.

משקפי ראיה
משקפי ראיה

הבדלי מחירים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, בחירה נכונה של משקפי ראיה לא אמורה לגרום לחריגה מתוך מסגרת התקציב, אלא להיפך. בעזרת השוואה בין סוגי משקפיים לפי המחיר ניתן לחסוך בהוצאות ולעמוד בתקציב שנקבע מראש. כל מה שצריך לעשות בשביל זה הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהגיע לאולמות התצוגה כדי לראות על הפנים את המשקפיים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן