יתרונות וחסרונות במרזבי אלומיניום

למה חשוב לבחור מרזב מתאים לבית?

מרזבים הם מערכת הניקוז של הגג. כאשר יורד גשם או כאשר מצטברים מים על הגג, תפקידם של המרזבים הוא לנקז את הגג ולהעביר את המים מהגג לכיוון הקרקע. חשוב מאוד להתקין מערכת מרזבים איכותית ועמידה בכדי למנוע הצטברות של מים על הגג אשר יכולה להוביל לרטיבות, עובש, ואף לקריסת הגג במקרים קשים של רטיבות. לכן, כאשר בוחרים מרזבים חשוב מאוד להתאימם לסוג הגג ולצורת הבניין. סוגים שונים של מרזבים מתאימים למבנים שונים ולכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו. אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של מרזבים כיום הם מרזבי אלומיניום, מאחר ובשנים האחרונות אלומיניום הפך לאחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר בתחום הבנייה, בעיקר בכל הנוגע לחלונות, פרופילים, תריסים, וגם מרזבים. לפני שהולכים לפי הסטנדרט ובוחרים במרזב אלומיניום, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של מרזבים אלו.

אורנים מרזבים
אורנים מרזבים

<< לבחירת מרזב אורנים מרזבים הכנסו >>

יתרונות של מרזבי אלומיניום

  • התקנה מהירה ונוחה – מרזבי אלומיניום עשויים מחלקים סטנדרטיים הניתנים לעיבוד באתר ההתקנה. כמו כן, הקשיחות של האלומיניום מאפשרת יצירה של חלקי מרזבים ארוכים אשר מכילים חיבורים רק בפינות המבנה. בזכות כך ניתן להתקין את המרזב בצורה מהירה ויעילה יותר ממרזבים אחרים.
  • עמידות גבוהה – אלומיניום הינו חומר עמיד ביותר בפני מים, נזקי מזג אוויר, ובעל בלאי נמוך ביותר. לכן, מרזבי אלומיניום הינם מרזבים איכותיים ביותר אשר יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות. כמו כן, מאחר וכמעט אין חיבורים לאורך המרזב (רק בפינות הבית) המרזב עמיד יותר ופחות סביר שיהיו דליפות מהמרזב.
  • עיצוב – אלומיניום הינו חומר שנוח מאוד לצביעה ולעיצוב במגוון רחב של צבעים וסגנונות. צביעת אלומיניום הינה צביעה עמידה ביותר אשר מחזיקה מעמד לאורך שנים רבות. לכן, מרזבי אלומיניום יכולים להשתלב מצוין עם העיצוב של הבית ולהוסיף למראה שלו במקום לגרוע ממנו.
  • מחיר – אלומיניום הוא חומר גלם זול יחסית ליצירת מרזבים ולכן הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר לייצור מרזבים. המחיר הזול יחסית של האלומיניום אינו בא על חשבון איכות החומר ועמידותו הגבוהה ולכן האלומיניום מהווה בחירה משתלמת ביותר.

חסרונות של מרזבי אלומיניום

  • קושי התאמה למבנים מורכבים – אלומיניום הינו חומר נוח לעיבוד, אך מאחר והחלקים המרכיבים מרזבי אלומיניום הינם חלקים סטנדרטיים לרוב, יש קושי יחסי בהתאמת מרזב אלומיניום לצורות מורכבות של בתים וגגות. פעולה זו אינה בלתי אפשרית אבל קשה יותר לביצוע. לצורך כך ישנם חומרי גלם המתאימים בצורה טובה יותר ליצירת מרזבים לגגות ומבנים מורכבים.

לכל בית או מבנה יש את המרזב המתאים ביותר עבורו

לא כל הבתים והמבנים בנויים באותה צורה, ולכן לא כל בית צריך את אותו סוג מרזב. בעוד מרזבי אלומיניום יכולים להתאים כמעט לכל בית, חשוב להתייעץ עם מומחים טרם הרכישה בכדי להיות בטוחים שזהו המרזב המתאים ביותר עבורכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן