וילונות לבית ספר, חלק ממראה הכיתה, אי אפשר לוותר עליהם

הווילונות נמצאים בכל מקום אליו נלך, מהבית ועד למשרד, מהאוניברסיטה ועד לקופת החולים או לבנק. גם בילדות נחשפנו ללא מעט וילונות מגן הילדים ועד בית הספר, וילונות שהתאימו בדיוק לאווירה למרות שהיום אנו לא זוכרים את זה. לווילונות יש חשיבות גדולה ואי אפשר לוותר עליהם.

משמעות גדולה בעיצוב הכללי

כשאנו חושבים על וילונות, אפשר להבין מדוע החשיבות בבחירה שלהם נשמעת מעט תמוהה. אם נבקש מכם לומר איזה סלון יש לחבר שלכם, שאת ביתו אתם מבקרים לא מעט, כנראה תצליחו להזכיר. אם נבקש מכם לנסות להיזכר בריהוט הגן שיש לדודה שלכם במרפסת ודאי תצליחו לזכור פחות או יותר. לעומת זאת, אם נבקש מכם לנסות להיזכר מהם הווילונות שיש לכל אחד ודאי לא תצליחו להיזכר. אם זה כך, מדוע הוילון חשוב כל כך? ובכן, לווילונות יש השפעה משמעותית על העיצוב גם אם אנו לא שמים לב לכך כאשר וילון לא מתאים ייצור אווירה צורמת בעין.

גלומר וילונות
גלומר וילונות

מדוע וילונות חשובים כל כך?

הווילונות נמצאים במיקום אסטרטגי חשוב ולכן הם חשובים לעיצוב הכללי. ברגע שהווילון פתוח הוא עדיין נראה בכל פעם שאנו מביטים אל החלון וזו הסיבה מדוע יש לבחור בווילון המתאים. אל החלון אנו מביטים לא מעט פעמים וגם כשאנו מביטים על חדר מסוים, בין אם מדובר על כיתת לימוד או על סלון, חדר שינה או לובי, הווילון נכנס לשיקול הכולל של עיצוב המקום וברגע שהוא לא יתאים הדבר יבלוט לשילה בצורה חמורה. ההשפעה של דיס ההרמוניה הזו יכולה ליצור אנרגיה שלילית ולא משנה עד כמה השקענו בעיצוב, הווילון יכול להתקיל.

וילונות לבית ספר: חלק ממראה הכיתה

גם אם נביט במקומות שלא אמורים להיות הכי מעוצבים בעולם נגלה מהר מאוד שהווילונות יכולים להשפיע מאוד לטובה או מאוד לרעה. כיתת לימוד בבית הספר, אפילו בכיתות נמוכות יחסית של ג' או ג', צריכות להיות מקום נחמד ונעים לילדים. בדרך כלל מדובר בכיתות לא קטנות של לפחות 30 ילדים ודמיינו לכם עד כמה מקום כזה יכול להיראות ולהרגיש צפוף ולא נעים. הווילונות חייבים להשתלט על המראה של הכיתה בצורה נעימה ובחירה של וילון אפרורי ומיושן יכולה להיות משמעותית מאוד. הווילונות יכולים להוסיף הרבה חן לכיתה ובחירה סוג הווילון היא אחד הדברים החשובים.

הרבה חלונות והרבה וילונות

אם נמשיך לקחת את בית הספר לדוגמה נגלה עוד פרט חשוב: ככל שיש יותר חלונות יש צורך ביותר ווילונות ולכן הבחירה נהיית משמעותית יותר. בכיתת לימוד ממוצעת לא מעט אור טבעי נכנס, בין אם מדובר על חלונות גדולים או חלונות צרים וארוכים שנמצאים בחלק העליון. במצבים כאלו הווילונות יהיו הרבה יותר בולטים ולכן חשוב לבחור אותם נכון. יש כמה פרמטרים שצריך להתייחס אליהם כך שסוג הווילון נהיה חשוב גם למטרות אחרות של ניקוי ותחזוקה.

איך בוחרים וילונות לבית הספר?

וילון לבית הספר חייב להיות עמיד. וילון הזזה, משל, יכולים להיות פתרון טוב אך מומלץ לבחור אותם נכון לפי מיקום הווילון ולפי גודל הכיתה. אם מדובר על חלונות גבוהים ווילונות הזזה יהיו טובים יותר, במצבים אחרים הם יכולים להיקרע על ידי הילדים בעצמם או פשוט להציק להם כשהם יושבים. וילונות גלילה הם הווילונות שצוברים יותר ויותר תאוצה במשך השנים בעיקר בגלל הנוחות שלהם והאפשרות שלהם להצללה נוחה יותר אך גם בגלל העמידות. גם וילונות ונציאניים יכולים להיות עמידים לאורך זמן ונוחים לתפעול.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן