הסכנות שעלולות להתרחש לחנויות ועסקים ללא אחזקה באישור כיבוי אש

השריפות יכולות לפקוד כל מקום ובכל מועד ואף אחד לא רוצה להיתפס כשהוא לא מוכן. כשזה נוגע אל ביתנו, אנו יכולים לעשות מה שאנו רוצים אך כשזה נוגע לרישוי עסקים ולמקומות ציבוריים, יש נהלים מאוד ברורים. אישור כיבוי אש לרישוי עסקים הוא הצעד שיקרב את העסק שלכם לא רק להיות מאושר אלא להיות הרבה יותר בטוח ומוכן לכל תרחיש.

שהשריפה לא תפתיע אתכם

אנשים יכולים להיות שאננים לאירועים רבים אך לשריפות הכי קל להיות שאנן. כולנו סוברים שברגע שנריח שריפה או ברגע שנראה את הלהבות בעיננו, נספיק לברוח מהם. כשאנחנו בבית אנחנו יכולים להילכד ממש כמו בקניון גדול, ולעתים יש מקומות שבעת שריפה יכולים להיות הרבה יותר מסוכנים. לא סתם בקניונים ובנמלי תעופה יש יציאות חירום ובכל עסק חובה להתקין מערכת כיבוי אש הולמת. מי שמאשר את המערכת הזו בהתאם לחוק אלו שירותי הכבאות שמכינים דו"ח מפורט מה תצטרכו לשפר במידת הצורך.

כיבוי אש
כיבוי אש

הסכנות שעלולות להתרחש לחנויות ועסקים ללא אחזקה באישור כיבוי אש    

  • ברגע שיש עסק שאין לו מערכת כיבוי אש הוא מציב תחילה את העובדים שלו בסכנה. קל לחשוב שרק מטבחים תעשייתיים או תעשיות שמשתמשות באש עלולות להיות בסיכון אך לא כך הדבר. למעשה, כל עסק יכול להיות דליק במידה מסוימת ואפילו סיגריה אחת שנזרקת לא במקום או קצר חשמלי שבכלל לא נגרם מלהבה ישירה, יכול להצית שריפה גדולה. זו הסיבה מדוע תמיד העסק צריך להיות מוכן, לכל הפחות עם מערכת גילוי אש.
  • מערכת גילוי אש רק מגלה את האש בעוד מערכת כיבוי אש גם מכבה אותה. יש עסקים שהחוק דורש רק מערכת גילוי אש אך בתעשיות או במקומות שכוללים מטבחים תעשייתיים, כמו למשל גני ואולמות אירועים, מסעדות וחברות קייטרינג, יש צורך במערכת כיבוי למקום כולו וגם למנדפים, דבר שחייב לעבור אישור של שירותי הכבאות.
  • מעבר לפגיעה בעובדים ובלקוחות, יש סיכוי שהשריפה תתחיל בעסק דווקא שאף אחד לא נמצא בו. במצב כזה, בעל העסק לא יידע כלל מה קורה בעסק שלו ושירותי הכבאות יגיעו רק מקריאות של אנשים. זו הסיבה מדוע המדינה לא מתפשרת על עניין זה ואת האש צריך לעצור בכל מחיר עם מערכות מתאימות.

כיצד מקבלים את האישור?

את האישור, שבעקבותיו מתקבלים גם הרישיונות לעסק, מקבלים על ידי שירותי הכבאות ארץ עם חשיבות עליונה למערכת והציוד המתקדמים שמתאימים לפעילות העסק והיקף הגודל שלו. נציג של שירותי הכבאות יגיע אל המקום ויערוך סקר מעמיק שיבין מה בדיוק צריך לספק למקום כדי להגן עליו ומה דורש החוק. לאחר מכן יכינו תכנית בטיחות בהתאם לדרישות של נציב הכבאות הראשי, שכוללים את כל מערך הבטיחות שלה עסק במידה ותפרוץ שריפה, כמו למשל מקומות מילוט וכולה. את התכנית העסק יקבל בדו"ח מפורט שיסביר מהן כל הדרישות ולאחר יישומה, יתקבל האישור המיוחל.

שהעסק שלכם לא יהיה סכנה מהלכת

מעבר לאישורים בחוק ומעבר לדרישות של שירותי הכבאות, חשוב להבין מדוע מערכות כיבוי האש חשובות. בסופו של דבר בלי מערכת כיבוי האש העסק שלכם, זה שהשקעתם בו את כל כספכם, יכול להיות איי חורבות בגלל קצר קטן בחשמל או בגלל להבה אחת לא תיכבה בזמן, שלא לדבר על נזק לחיי אדם שיכול להכתים את השם של העסק ואת שמכם ואף לשלוח אתכם לכלא על רשלנות. עם רישוי עסקים לא מתעסקים כי יש לו סיבות ברורות וזה הזמן להתקין את המערכות המתקדמות שיש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן