החלפת שקע חשמל

חשמלאי בתל אביב

מתי עלינו להחליף שקע חשמל

שקעי החשמל הם בעצם המקשרים בין מכשירי החשמל בבית לבית מערכת החשמל הארצית המזינה אותם. שקעי החשמל בארץ הינם לרוב מותאמים למתח ספציפי, וצורתם חשמלאי בתל אביבהינה שלושה עיגולים. צורת השקע החשמלי הינה שונה בין מדינות, ואפילו בארץ בעבר צורת השקע הייתה שונה. עלינו להחליף שקע חשמל כשאנו שמים לב לכך שחיבור מכשירים אליו גורם לנפילת מתח, כשאנו מריחים ריח רע של שריפה לאחר שהוא עובד זמן מה, או במקרה שאנו שמים לב לסימני חריכה בחורי השקע. נוסף על כך, במידה ומותקנים בביתנו שקעי חשמל בתצורה הישנה (שקעים המותאמים לתקע המורכב משלושה קווים שטוחים), כדאי לשקול להחליפו בשל הוותק הרב שצבר.

מהם השלבים העיקריים בביצוע החלפת שקע חשמל

החלפת שקע חשמל צריכה להתבצע רק על ידי מומחים, או לפחות לאחר קריאה מדוקדקת של הוראות ההחלפה והיוועצות באיש מקצוע. במידה ואינכם בטוחים ביכולותיכם, ניתן ואף רצוי לשכור את שירותיו של חשמלאי אשר יבצע את ההחלפה במהירות ויעילות. שקע אשר לא הוחלף כראוי יגרום במקרה הטוב לפגיעה במכשיר המחובר אליו, ובמקרה הרע יהיה סיכון בטיחותי משמעותי ליושבי הבית. השלבים העיקריים בהחלפת שקע חשמל כוללים:

  • ניתוק הזרם הראשי: לפני כל התעסקות בשקעי חשמל חובה עליכם לנתק כראוי את הזרם דרך ארון החשמל.
  • הוצאת השקע הישן: ניתן לשלוף את השקע הישן החוצה על ידי הברגה של הבורג הייעודי. לאחר ההוצאה, לפני הניתוק צלמו את דרך החיבור של השקע לקווי החשמל.
  • חיבור השקע החדש: לאחר הוצאת השקע הישן, חברו כראוי את הכבלים למקומם, חשוב להקפיד על שמירה על הצבעים והצדדים בהם חוברו החוטים מהקיר. לאחר חיבור הכבלים וחיזוק הברגים האוחזים אותם, הניחו חזרה את מכסה השקע והבריגו אותו בזהירות למקומו.

במידה ואין לכם ניסיון בהתעסקות בחשמל, השאירו את המלאכה למקצוענים

עבודה רשלנית עם תשתית החשמל בבית עשויה להיות קטלנית. במידה ואין לכם ניסיון בתחום או שאינכם מלווים על ידי מומחה, אל תשאפו לבצע את החלפת שקע החשמל לבדכם.

 

באדיבות א.ד שמש – חשמלאי בתל אביב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן