בדיקת שמיעה לילדים

מכשירי שמיעה

בדיקת שמיעה לילדים יכולה למנוע הידרדרות משמעותית במצבו. כיצד מבצעים אותה והיכן?

מתי צריך לבצע בדיקת שמיעה לילדים?

בדיקת שמיעה לילדים צריכה להתבצע בכמה מצבים כאשר בכל מקרה כל ילד חייב לעבור בדיקה אחת לפחות במשך חייו. את הבדיקה הזו לרוב מבצעים בגילאים 4-6 אך למעשה כבר בעת הלידה הרופא יבדוק את התגובה של התינוק לצלילים כאשר אי מעבר של בדיקה זו תחייב בדיקה בשלב מוקדם יותר, למרות היותה בסיסית מאוד. כמו כן, בדיקת שמיעה צריכה להתבצע לילד שוב כאשר אתם מרגישים שיש ירידה באיכות השמיעה שלו. מתי יכולה להיות ירידה כזו? יכול להיות שזה יקרה בגלל חבלה שהוא קיבל בגלל תאונה שעבר ויכול להיות שאין לכם מושג מה הסיבה, אך יש סימנים מאוד ברורים.

מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה

כיצד נזהה בעיית שמיעה אצל ילדים?

זיהוי בעיות שמיעה אצל ילדים אינו דבר פשוט אך הוא אפשרי וקל יותר ככל שתהיו יותר ערניים. הסימן הראשון והברור מכול לבעיית שמיעה כלשהי אצל הילד היא כאשר הוא לא מקשיב לכם ולא במכוון. יכול להיות שאתם פונים אליו והוא פשוט מתעלם, והוא מגיב רק כאשר אתם מרימים את הקול. אחרי מספר פעמים שהוא מגיב בצורה הזו חשוב לגשת איתו לבדיקה, כאשר סימן נוסף הוא שמיעה בעוצמה חזקה של מוזיקה או טלוויזיה. במידה והילד שומע מוזיקה בקולי קולות או מדבר בעצמו בקול רם מידי שלא אופייני למתאר, יכול להיות שהוא סובל מבעיה והוא פשוט לא שומע טוב את עצמו.

איפה אפשר לבצע בדיקת שמיעה לילדים?

בדיקת שמיעה לילדים ניתן לבצע במכוני שמיעה כאשר חשוב לבדוק האם המכון יכול לבדוק גם ילדים. יש מכוני שמיעה שמתמחים בבדיקות ילדים כאשר בדיקות אלו צריכות להיות בגישה נכונה וברגישות המתאימה. בדיקות שמיעה לילדים ניתן לבצע גם במכוני שמיעה פרטיים וגם במכוני שמיעה ציבוריים כאשר מכוני שמיעה ציבוריים יהיו זולים יותר, אך התורים להם יהיו ארוכים הרבה יותר מאשר למכונים הפרטיים. לדעת רבים מכונים פרטיים יהיו בחירה טובה יותר כיוון שיש יותר אפשרויות וניתן לבחור ממגוון רב יותר מה שמשפר את הבדיקה ואת הטיפול אחריו, ובכל מצב קופת החולים תשתתף בעלות.

כיצד מתבצעת בדיקה שמיעה לילדים?

בבדיקת שמיעה לילדים מכבי, כללית, מאוחדת או מכוני שמיעה פרטיים חייבים להגיע בגישה הנכונה לילד שיכול להיות לחוץ מאוד מהבדיקה. אסור לשכוח שבסופו של דבר אותה בדיקה שהילד עובר יכולה להיות פשוטה מאוד אך הוא יילחץ מהמתאר עצמו, מהצוות המטפל שלבוש בחלוקים לבנים, מהעובדה שהוא מרכז העניינים וכולם מתעסקים בו ומדברים עליו וכמובן מהמכשור שיהיה בבדיקה שיכול להלחיץ כל ילד, אפילו ילד בוגר או ילד שנחשב לאמיץ לגילו. כמו כן למכון לבדיקת השמיעה חייב להיות את הציוד המתאים לסוגי בדיקות שמתבצעות לילדים, כאשר הבדיקה תותאם גם לגילו ולמצבו.

מה המשך הטיפול אחרי בדיקת השמיעה?

אחרי בדיקת שמיעה לילדים מכבי, כללית או מכון השמיעה הפרטי יכולים להשתתף בעלויות הטיפול שלרוב יכללו מכשיר שמיעה, זאת במידה ונמצאה בעיה. מכשירי שמיעה יכולים לשפר משמעותית את חייו של הילד כאשר יש מכשירים רבים שיש ביניהם מגוון רחב של הבדלים, החל מדרך הפעולה שלהם, המיקום שלהם באוזן, הגודל שלהם וכן הלאה. לא תמיד יינתנו מכשירי שמיעה ולעתים לא יהיה בהם צורך, אלא יינתנו טיפות או הנחיות אחרות כמו למשל שמיעה בעוצמה נמוכה יותר או בדיקה חוזרת בעוד כמה חודשים, וזאת כיוון שלא התגלתה בעיה או שהיא לא רצינית עד כדי טיפול במכשיר שמיעה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן