בדיקת שמיעה דחופה

מכשירי שמיעה

את בדיקות השמיעה כולנו מכירים ולמעשה בדיקות אלו יכולות לחשוף בעיות שלא ידענו שקיימות, ואולי גם לא היינו יודעים עליהן לעולם. האם יש בדיקות שמיעה דחופות? האם יש בדיקות שמיעה שחייבות להתבצע תיכף ומיד? הנה כמה פרטים מעניינים על בדיקות שמיעה שכנראה לא ידעתם.

כל כמה זמן יש לבצע בדיקת שמיעה?

בדיקת שמיעה יש לבצע כבר בגיל קטן, מומלץ בגיל שנה, ממש כמו בדיקת ראייה. בדיקת שמיעה בגיל מוקדם יכולה לבשר על בעיה שיש לתינוק או לילד כבר ינקות ואז אפשר לסדר לו מכשיר שמיעה או טיפול שיעזור לו. גם כאשר מתבגרים חשוב לבצע בדיקות שמיעה אך עם הזמן אנשים כבר לא מתמידים בכך. בדרך כלל מבצעים בדיקת שמיעה כאשר יש ירידה במצב השמיעה או שנבדקים אצל רופא אף אוזן גרון כי יש כאבים או לחץ באוזן, או במהלך עבודה מרעישה כדי לבצע בקרה על המצב. לעתים יש צורך לבצע בדיקות שמיעה מהירות ומידיות, אלו נקראות בדיקות שמיעה דחופות.

מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה

מהן בדיקות שמיעה דחופות?

בדיקות שמיעה דחופות מתבקשות כאשר יש צורך לבדוק מה גרם לירידה פתאומית במצב השמיעה. בדרך כלל ירידה במצב השמיעה יכולה להתפתח בזמן רב ויש לבדוק אותה עם מכשירים מדויקים. עם זאת יש מקרים בהם ש ירידה ניכרת בשמיעה, לעתים עד כדי כך שהאוזן לא יכולה לשמוע דבר. מצבים אלו בדרך כלל מגיעים אחרי חבלות קשות מאוד או אחרי חולי, אך לעתים מדובר בתופעה פתאומית. בדרך כלל הבעיה היא היווצרות של פקק שעווה באוזן, שחוסם את מעבר גלי הקול אל עור התוף, או בפגיעה קשה מה שבדרך כלל ייצור פגיעות קשות וחשובות יותר בסדר העדיפויות.

מתי יש צורך בבדיקת שמיעה דחופה?

יש מקרים רבים בהם אדם יכול למצוא את עצמו עם הצורך בבדיקת שמיעה דחופה, אחד מהם הוא לצוללנים. צוללנים נמצאים בסיכון בכל מה שקשור באוזניים האנושיות כיוון שהן לא יכולות לסבול את הלחץ הגבוה שיש בעומק רב. כמובן שלצוללנים יש מסכות מיוחדות, אטמי אוזניים וכמובן שהם גם מתאמנים כדי שלא יהיו להם בעיות, אך בסופו של דבר יכול להיות שהשמיעה שלהם תיפגע באופן מיידי. בנוסף לצוללנים, גם אנשים שעברו תאונות או קיבלו חבלות בראש, יש צורך בבדיקת שמיעה ולא תמיד בגלל ירידה במצב השמיעה אלא לעתים בגלל צפצופים חזקים שהם ממשיכים לשמוע.

אצל מי מבצעים בדיקת שמיעה כזו?

בדיקת שמיעה דחופה אפשר לבצע במכוני שמיעה כמו כל בדיקה אחרת. חשוב לבדוק את האפשרות להיבדק במכון השמיעה במתכונת חירום כיוון שמכוני שמיעה בדרך כלל לא יהיו פתוחים בשעות מאוחרות ובטח לא בימי מנוחה. כמובן שבעיות חירום באוזניים תמיד יכולות להיפתר במיון אך לעתים אין צורך בזה. בדיקת שמיעה אפשר לבצע ביום שגרתי והיא עדיין תיקרא דחופה, כיוון שהתור שלה יהיה קצר יותר מאשר מהמתנה ממוצעת שיכולה לקחת כמה שבועות. בדיקת שמיעה

כמה עולה בדיקת שמיעה תכופה?

בדיקת שמיעה יכולה לעלות בין 150 ועד 350 שקלים בממוצע ובדיקת שמיעה דחופה תעלה מחיר דומה. אין חשיבות לדחיפות אך כמובן שיש חשיבות לכך שתבחרו במכון שמיעה פרטי ולא במכון שמיעה ציבורי שבדרך כלל עולה יותר. במכון שמיעה פרטי התורים הרבה יותר קצרים וזה שיקול משמעותי אך צריך לזכור כי במקרי חירום, כמו גם במקרים שגרתיים אחרים לפי סיווגם, מגיעה לכם השתתפות מקופת החולים גם אם בחרתם להגיע למכון שמיעה פרטי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן