אימון כושרכמעט כל אדם הנאבק במשקל, יודע כי תקופת החגים מקשה מאוד על שמירה של אורח חיים בריא. אנשים רבים שהתחילו דיאטה ואף עמדו בה יפה לפני החג, אינם מצליחים לעמוד בעומס המנות, במס' הגדול של ארוחות החג וחגיגות הבשרים וחווים עליה גדולה במשקל, שמניבה בעקבותיה רגשות אשם ומקשה על חזרה לאורח חיים מסודר. במאמר הבא הכנו לכם מס' טיפים פשוטים שיעזרו לכם להחזיר את השליטה לידיים ולהתחיל לשמור על התזונה שלכם.

1. אכלו ארוחות רבות, אך מצומצמות יותר- אחד המיתוסים הגדולים לגבי תזונה הוא שצריך לאכול מס' ארוחות קטן בלבד כמו שתיים או שלוש ארוחות גדולות במהלך היום ולהסתפק בכך. אך במחקרים אחרונים נמצא שההיפך הוא הנכון- מומלץ לאכול ארוחות קטנות יותר במהלך היום ולאכול מדיי כמה שעות. בצורה זו תוכלו להשקיט את ה"רעב התמידי" ולהשיג תחושה שבעה יותר ברוב שעות היום.

2. נסו למצוא פעילות גופנית שתאהבו והתמידו בה- ישנם אנשים שאוהבים לשחות, לעומת אלה שמעדיפים ריצה בפארקים ענקיים. כל אדם הוא שונה ולכל אדם מתאימה פעילות גופנית אחרת. חשוב ביותר שתמצאו את מה שעושה לכם טוב ובעיקר שתתמידו בכך לפחות כ-3 פעמים בשבוע. אם אינכם עוסקים כלל בספורט, כדאי שתתחילו בפעילויות קטנות. ניתן למשל לחנות במרחק מסויים מהבית וללכת כ-20 דק'. ניתן להתחיל בהליכות למקומות שקרובים אליכם יחסית כמו ספרייה ציבורית, ספר או קוסמטיקאית.

3. שתו הרבה מים וצמצמו את צריכת המשקאות האחרים- נפלאות המים הן רבות וידועות. עיקר התרומה שלהם הוא בהגברת תחושת השובע ובעזרה לחילוף החומרים בגוף. במהלך העבודה למשל תוכלו לקחת איתכם בקבוק קטן ולמלא אותו במתקן מים מדיי כמה שעות. באופן כללי, נסו למצמצם צריכה של משקאות ממותקים, מוגזים או מיצים. הערך הקלורי של אלו הוא גדול מאוד וכמעט שאינו תורם לתחושת השובע. לעיתים רבות אנשים גם צורכים כמויות גדולות של משקאות אלו מדיי יום ומגבירים את כמות השומנים והקלוריות שהם צורכים. הפחיתו בצורה הדרגתית את הצריכה ותוכלו לראות תוצאות משמעותיות במהרה.

4. שלבו ירקות בארוחות שלכם מדיי יום- ירקות תורמים לתחושת השובע והם בעלי ערך תזונתי מועיל וחיובי. נסו לאכול ירקות במגוון רחב של צבעים.

קטגוריות: בריאות 2 אהבו

סגור לתגובות